バタフライAL x Markmont.

https://www.markmont.shop/

マークモントゴメリーのショップ限定のバタフライALが届きました!コロナウィルスの影響で航空便の遅延が常態化している中不安でしたが10日前後で到着しています。ストリングを配したテープで梱包されていてついた瞬間からこだわりを感じます。これは箱ごと保管要件です。。。

markmont.shopで購入できる限定カラー

マークがバタフライALをとても気に入ったので自分のストアの限定カラーとして発売した、というのが大まかな経緯です。カラーの選択も彼らしい選択でした。

https://www.instagram.com/p/B-5FiK_hfvq/

というかオフィシャルになんでこの色がないの?と言いたくなるようないい感じの金色なので今後、フリーハンドALやその他の機種で展開されることを期待していきたいと思います。

黒いロゴに関してはこれだけ大きいと塗りつぶしも多く、片面15分かかり、外注なのでレーザーだけで、ヨーヨーと同じコストがかかる(!)とのことでした。通常のヨーヨーでは考えられないプレミアムな仕上げです。

Toffee Crunch

Lemon Pepper

マークのシグネチャーといえばワンドロップからいくつかシリーズが出ています。ストリングやホルダーを通じて自分のブランドを始めた中でエクスクルーシブカラーというシリーズも始まりました。

話変わりますがOneDropは過去発売の機種の歴史が1つのページにまとまっていてコレクター的にはとても助かります。

最初傷かと思ったのですがとても小さく生産ロットを把握するデートコードが記載されています。

バタフライALは去年のダンカン90周年を記念して作られた限定モデルで生産は終了しています。マークは引き戻しヨーヨーとしての可能性を見出して販売をしています。サイズCxハイウォールの引き戻しの楽しさを味わうためにもこの限定版、もしくは通常カラーを試してみてください!

公式サイトより紹介文引用

This collaboration between Duncan and Markmont. holds a very hefty spot in my belly and conscious as a yo-yoer. Throughout my entire yo-yo career, 90% of the time when in public have been asked the question of, “Hey man, what yo-yo is that; is that a Duncan Butterfly?’ This factoid has always reaffirmed me that, to both yo-yoers and spectators, Duncan has always been perceivably the ‘it’ brand in the craft – ie the Nike of yo-yo. 9/10 people are familiar with the Duncan Butterfly yo-yo as a result of Duncan’s history and involvement in pioneering ‘the’ standard of all things yo-yo. So to finally be launching a collaborative yo-yo with Duncan, and it being a Butterfly nonetheless, is an honor and privilege.

When I first tried this yo-yo at the 2019 World Yo-Yo Contest, I immediately could tell it was going to be a classic to add to my collection. It gels multiple eras of innovation, style and performance together into one. On the stock setup, it is a responsive throw on C-size big bearing. One of the most fun beginner trick yo-yo options I have tried in a good while. Additionally, the bearing size itself creates a large gap that enables advanced tricks to be done. The overall size makes for a solid go to pocket throw option when you want less pocket bulk on the go. The aluminum makes for a more modernized look and improved performance across the board. The aggressive sharp angle cut of the gap design feels nicely comfortable and secure in hand, while allowing for a very linear and balanced play value. You feel very ‘accurate’ when jamming on this yo-yo, namely when you cleanly execute a trick. The gratification of hitting tricks on this design is very noticeable and addictive.

The optics of the color shift a good amount depending on the light scenario you are in. Depending on the light, the logo graphic will either look solid black or slightly more on the muted dark brown side; this makes for a very nice reflective sensibility that makes the throw look/feel energetic.

From Duncan

The idea of transforming the Butterfly into aluminum is a pretty bold concept. The original Butterfly design is really something you don’t want to mess around with. After a lot of thought, we finally decided to design something aimed towards modern responsive yo-yoing; maintaining the feel of the original Butterfly but gearing the yo-yo towards a trickset that wasn’t invented at the time of the original Butterfly’s release. Our goal became to keep that timeless Duncan feeling, to make the yo-yo play responsively without sacrificing performance, and, of course, to keep the look of the Butterfly AL as close to that of the original Butterfly as possible.

This design is responsive out of the box. It’s a ton of fun: it’s a yo-yo that will make you smile big on your first couple of throws, and smile even bigger when you keep playing.

Keep in mind that this yo-yo is designed for modern responsive play, so be sure to keep your bearing lubed! However, if you feel like playing unresponsive play, just clean the bearing seat, add an unresponsive bearing, and it will be a slimline sleep machine!”

https://www.instagram.com/p/B_A1NEShMKp/

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